Vårträff och Årsmöte 2018

Vårträff 2018

Vårträff

Aldrig tidigare har väl 9 kubikmeter fin sand flyttats så snabbt som när föreningen hade vårträff nere vid den lilla stranden på Studentviken. Runt 50 personer samlades för att knyta nya kontakter och göra underverk vid stranden. Räfsorna gick varma och tången försvann i ett nafs, till och med gräset fick en ”kamning”. Efter 40 minuter var hela sandhögen flyttad och ligger nu på stranden inför sommarens aktiviteter. Redo är också föreningens nyinoljade flotte som sjösattes denna dag och nu ligger och guppar på sin plats i Danmarksfjärden.

Tillsammans, stora som små, uträttade vi storverk denna dag.

Årsmöte

Efter grillad korv och dricka, som föreningen bjöd på till alla som medverkat på vårträffen, hölls Villaföreningens årsmöte på stranden. Årsberättelse och föreningens ekonomi gicks igenom. En ny sekreterare valdes in i styrelsen. Vi tackar Oscar för väl utfört arbete de senaste sex åren på sekreterarposten. Under punkten övrigt diskuterades möjligheten till nya båtbryggor vid Studentviken med option på bastu för vinterbadare. En grupp tillsattes för att ta fram förslag till styrelsen. Några medlemmar hade önskemål om loppis på Bergåsa.

Vårträff 2018Här görs underverk vid stranden!

Vårträff 2018Sjösättningen gick bra!

Vårträff 2018Kul i sandlådan…

Vårträff 2018En grillad korv med bröd smakar bra!

Årsmöte 2018Välbesökt årsmöte i år!