Valborg, Vårträff och Årsmöte 2024

Valborgsmässoafton firas vid Studentviken med start klockan 19:00. På programmet finns kör som sjunger in våren, vårtal, kiosk och även tipspromenad för både barn och vuxna. Inget eldningsförbud råder i skrivande stund och brasan planeras att tändas omkring klockan 20:00.

Vårträff anordnas traditionsenligt där vi tillsammans gör stranden fin inför kommande badsäsong. Vi samlas vid Studentviken (lilla stranden) den 1 maj klockan 10:00. Ta med skottkärra och de redskap som du tror kan behövas. Stranden blir så fin som vi gör den tillsammans. Ny sand, i år sponsrad av Karlskrona kommun, ska köras ut på stranden. Sjösättning av föreningens badflotte sker även denna dag (vi behöver vara minst 8-10 personer om flotten ska komma i sjön). Grillad korv med tillbehör serveras efter slutfört uppdrag i Frejalunden ”Lillan” till alla som hjälper till.

Årsmöte påbörjas direkt efter vårträffen klockan 12:00 och hålls i Frejalunden, ”Lillan”. Här har du som medlem chans att påverka hur din förening ska arbeta och vilka som ska sitta i styrelsen.

Med hopp om stor uppslutning!

Valborg, Vårträff och Årsmöte 2023